onsdag 10 december 2008

Fattiglapp?

Det går lättare att komma igång på morgonen om jag ska väcka Mannen också.

Gick vilse på vägen till jobbet. Det ligger inne i ett industriområde, men så himla svårt att hitta är det inte och jag har ju gått där ett antal gånger. Ändå blev det helt stopp i huvudet och jag gick åt helt fel håll innan jag fattade att jag måste vända och lyckades kringelkroka mig fram. Kändes löjligt.

Efter arbetsträningen känns det ungefär som att dagen är slut, jag funderar på att krypa ner framför tv:n i pyjamas.

Fast jag ska också försöka få tag på min "personliga handläggare" på FK. Måste fråga hur det blir med pengarna. Nu när jag arbetstränar ska jag ha rehabiliteringsersättning, vilket blir samma som sjukersättningen jag har, men en närvarorapport ska lämnas in varje månad den 20:e. Jag insåg just att det antagligen betyder att jag inte får några pengar som jag brukar den 19:e. Inte kul. De lär komma bra långt efter jul. Men jag ska fråga för säkerhets skull. Har ringt flera gånger men hon svarar inte. Suck.

Men nu är det inte så långt kvar tills jag får åka till Göteborg och träffa ungarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar