fredag 20 februari 2015

Lockande

Nog har jag i förbifarten noterat små lockar i pannan vissa dagar när jag dragit av mig mössan, men jag har tillskrivit dem sagda mössa. Idag när jag kom till hårsalongen sa dock min fina frisör "men du har ju blivit lockig!"

Till bakgrunden hör att jag alltid, från småbarnsåren, haft tunt, fint, spikrakt hår. Inte en lock så långt ögat kunnat se.

Nu finns det faktiskt en banal, tänkbar förklaring. För ca ett år sedan började jag med medicinen Ergenyl (mot bipolär sjukdom i mitt fall, används också mot epilepsi), och jag har stegvis ökat dosen. I biverkningslistan i FASS kan man läsa "ändrad hårfärg, onormal hårstruktur" vilket jag alltid tyckte lät jäkligt märkligt och kul. Sånt där man skrattar åt, som att det på vissa mediciner kan stå "plötslig död". Men nu sitter lockarna där, de syntes ännu mer när håret blev lite kortare klippt.

En ny era i mitt liv. ;)

2 kommentarer:

  1. Grattis till lockarna! Passar ju bra med lite fall nu till vårens mode ska på.
    Sv; det fanns katt tyg också men, jag tog fram stickorna så nu blir det lite stickade halsdukar i linnegarn.

    Önskar dig en skön Lördag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får väl se hur länge de varar. Eller så kanske det blir mer och mer tills jag får afrokrull! :)
      Låter trevligt med stickade halsdukar, skönt ibland att ha något i händerna.

      Önskar dig detsamma, kram!

      Radera