måndag 16 februari 2015

Dödskul

Den lilla är sanslöst söt, har långt hår och två tänder (med tanke på hur hög vampyrfilmskonsumtionen har varit i den här familjen i ett par generationer undrar man lite om det har smittat av sig ;) ) Jag har inte träffat henne ännu, de ska få komma i ordning hemma först.

Själv känner jag av medicinförändringarna. Dumpade ju all Voxra för tio dagar sedan när jag hade blivit speedad. Det är inte sådana där grymma utsättningsbesvär som man kan få av t.ex. SSRI, men eftersom Voxra tenderar att ha en lite energigivande effekt, lite Ritalin light, så hasar jag runt som en långsam amöba just nu. Samtidigt tenderar jag att få lite extra skräckbilder i skallen när jag blir trött, vilket i sin tur gör mig frustrerad. Det är lätt att börja hacka på mig själv för att jag blir berörd av något jag haft i så många år och "borde" kunna hantera fläckfritt. Till slut blev det ett piller igår kväll för att kunna sova. Men sånt här brukar slätas ut med tiden, det är mest en fråga om tålamod.

Annars får man väl gå och dö, jag är lite sugen :P
http://www.creativecoffins.com/our-coffins/?ppp=999

Nej, jag skojar, och tyvärr levererar de inte till Sverige i dagsläget så det är bara att bita ihop och leva på...

4 kommentarer:

  1. Långt hår och tänder?? =O Är det inte typ jätteovanligt??? =) Min yngsta syster föddes med långt svart hår, sen tappade hon bort dom efter 2 dagar och blev en blondin vilket hon fortfarande är idag, jag föddes skallig men hade nästan helt vita hår fram tills jag blev ungefär 2 år gammal och därefter blev jag en brunett =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tydligen ca 1 barn på 1500-2000 som föds med tänder. Det är alltså mjölktänder som redan tittat fram. En tandläkare ska kika på dem och säga om de ska dras ut eller får sitta där, beror på hur löst de sitter.
      När det gäller hår verkar det rätt vanligt att man tappar det första, och att byta färg är inte heller ovanligt. Det tar några år innan man vet hur ens barn ser ut ;)

      Radera
  2. wow, helt otroligt! men grattis också!

    SvaraRadera