söndag 27 februari 2011

Upplåst

Det är så lite att skriva om. Jag går här innanför Region Skånes blekgula väggar. Får åka hem ibland med Mannen, vi har fixat lite till på Projektet och tömt en stor fullknökad byrå. Idag jobbar Mannen, han läste just upp dagens horoskop för mig enligt Expressen. En härlig dag skulle det bli. Fast jag borde vara sparsam med pengar. Oj då, jag som precis lagt beställningen på en rätt dyr soffklädsel på nätet. Nu ska jag försöka komma på hur jag ska ha en härlig dag här på avdelningen. En del kaffe har jag åtminstone druckit.

En liten liten aning av de skumma tankarna dyker upp igen. Närvaron bakom ryggen, siffermystiken. Bara lite, jag har koll, men jag vill ju ut härifrån och det kommer jag inte om den skiten dyker upp igen. Men kanske går det över snart.

De har låst upp avdelningsdörren igen! :D

4 kommentarer:

  1. Skönt att höra att dörren är upplåst. Jag vet inte, men det är något så jäkla symboliskt med låsta dörrar. Något som skriker icke-tillit.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Förstår att det går åt en hel del tålamod att vara "instängd". Jag hoppas att alla dåliga tankar håller sig borta så att du snart kan få komma ut igen! Kram!

    SvaraRadera
  3. Charlyene - ja, även personalen verkar lättade över dörröppningen. De flesta av dem är inte fascistoida kontrollfreaks. Hoppas dörren förblir öppen.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Miriam - det är ändå mindre "snurr" nu än för ett par veckor sedan så det går åt rätt håll.

    Kram!

    SvaraRadera