fredag 26 mars 2010

Fjunlätt

Lite för mycket tjoflöjt för dr B som inte ville skriva ut mig idag, men jag har permis över helgen så jag hinner visa att jag är stabil. (Ok, jag fattar väl på ett sätt att han inte är helt ute och cyklar, men man vill ju helst att allt ska vara lika bra som det känns, är inte kul att ifrågasätta sig själv, lite kul måste man få ha...)

Jag såg en nässelfjäril idag!! Då tycker jag att det är vår på riktigt. Jag har haft på mig en svartrödblommig tunika och mina röda skor och vårjackan blev för varm fram på eftermiddagen. Delade rum med en extra trevlig tjej på psyk som jag tänkte fika med imorgon, psykvänskaper kan ju bli lite hur som helst... men detta känns ok just nu.

Det jag gillar mest med att må så här är att jag känner mig så välvilligt inställd till alla, har överseende med ungspolingen som cykelsneddar framför mina fötter, blir glad när cafépersonalen kommer med kaffet istället för att tycka att det är väl deras jobb, inte ens virriga sjuksköterskor stör nämnvärt. Det finns inte en partiledare som jag inte skulle bjuda på fika idag, SÄPO är också välkomna tillbaka (alltför lång historia för att dras här men den är rätt rolig :)) Jag kan liksom förstå på riktigt att även om det finns enormt vidriga svin så är den stora massan oftast ganska välvilligt inställd, bara folk inte pressas till den gräns där nästan alla faller igenom. Men en svensk stilla vårdag är det oftast rätt ok att heja på grannen.

Hoppas jag orkar kolla bloggar ikväll, måste röra på mig just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar