söndag 28 mars 2010

Tidsuppfattning

Nu flickor och pojkar ska ni genast springa runt och ställa om alla klockor!

Vi har nog extremt många klockor hemma. En väggklocka i varje rum (även kök och badrum), och så den vanliga samlingen mobiler och datorer och väckarklockor, hushållsvågen hade visst en klocka också. T.o.m. mikrons klocka går rätt! Flera av dem är dock radiokontrollerade och ställer om sig själva (någon sorts antagligen vid det här laget inte längre särskilt modern magi). Jag är nojjig över att komma i tid. Mannen kommer oftast inte i tid ändå. Men jag tycker klock-tickande kan vara rätt trevligt (trots att den tidigaste mardröm jag minns från min barndom innehöll ett tickande golvur). Ska nog kolla efter en digital kökstimer på Clas Ohlson idag (men inte köpa otillåtna vassa saker där).

Jag skulle vilja ha en direktuppkoppling från min hjärna till ett lämpligt medium där allt jag tänker sparas, och någon mycket idog datagnom tröskar igenom det, så många tankar som produceras på en dag och de flesta går upp i rök, poff! (Ja, jag vet att hjärnan i princip gör ett liknande jobb av spara-slänga, men jag vill kunna printa ut resultatet!) Jag tänkte verkligen intensivt i flera timmar igår kväll men nu har jag inte en aning om på vad.

6 kommentarer:

  1. Ja nu har jag sprungit runt och ställt om alla klockor och jag oroar mig för att jag inte gjort det exakt rätt. Det är ju i princip omöjligt att ställa en klocka rätt när man inte ser exakt vad visaren står på. Usch. Det blir ungefär. Vilket jag hatar. Men datorn är rätt, så jag får trösta mig med det. Och så har man ätit frukost och plötsligt blev det lunch liksom. Hujedamej! Lycka till på Clas Ohlson - och nej - köp inget otillåtet!! Kram

    SvaraRadera
  2. Det gjorde jag igår innan jag gick och la mig. :D Det som ställs om automatiskt lämnade jag.

    SvaraRadera
  3. Gissa om jag var knas igår, för jag var tvungen att ställa klockan för att komma upp tidigt i morse. Och så blev jag jätteosäker om min mob uppdaterar sig själv eller inte.... Snacka om dubbelknäppt.

    SvaraRadera
  4. Miriam - det blev säkert tillräckligt rätt. :) Nej, jag har inte handlat dumma saker, det sitter liksom bara i ryggmärgen när jag kommer till Clas Ohlson att spana in vissa grejer, men jag börjar komma över det.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Ylva - så duktig du är! :)

    SvaraRadera
  6. Osynliga bekännelser - hej! Sånt där kan man bli helt galen på... kanske därför jag har så många klockor, det får bli någon sorts majoritetsbeslut. ;)

    SvaraRadera