onsdag 3 februari 2010

Snöhinder

Krypångest och slag i nacken. Jaha. Plus självskadetankar, själviskt, självklart.

Dessutom är jag förlamande nervös inför en liten resa, att umgås med en sociolog, en socionom, en psykolog och en beteendevetare och givetvis en norrman, det hör man ju. Mindervärdeskomplex extraordinaire. Det är några veckor till dess, kanske hinner jag våndas tillräckligt för att tröttna på ältandet innan vi åker.

Jag rycker på axlarna åt mina 80 kg och tar en chokladbit till, det dämpar bättre än benso.

Insnöad i ordets alla bemärkelser.

7 kommentarer:

  1. Inte ska du ha mindervärdeskomplex. Du är klok och kunnig och de där beteckningarna du rabblade upp betyder ju egentligen ingenting. Jag är beteendevetare, sociolog minsann! Men inte är du mindre smart än mig, eller hur?
    Fast de nämnda personerna är kanske supersmarta i sig, det vet ju faktiskt inte jag.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Charlyene - jag kan inte släppa att jag känner mig klart underlägsen personer som A) genomfört en utbildning och B) utnyttjar sin utbildning. De har trots allt presterat, och det spelar roll för världen. De förtjänar min beundran och avund.

    Sen beundrar jag människor som är smarta och kloka i vardagen också. Och människor som är intellektuella. Och människor som är kreativa. Och de som är snälla.

    Kanske är det mer situationen... några av dem som inte är så nära bekanta och som jag inte är outad som psykfall inför. "Och vad gör du nuförtiden?" Den där frågan som alltid kommer och inte har något bra svar.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Nej inte ska du ha mindervärdeskomplex - glöm inte din nätkompis Miriam som inte har några hjärnceller kvar...(dessutom är hon norrman också...en snäll en...). Jag förstår i och för sig ditt resonemang, jag skulle också vilja ha en bra utbildning och jobba för fullt i det jag har utbildat mig till. Med choklad kommer man långt dock.

    SvaraRadera
  4. Jo alltså jag menade att jämfört med mig så kommer du långt.

    SvaraRadera
  5. Miriam - haha, efter alla år med tunga mediciner (ett begrepp jag egentligen inte gillar, för ingen talar någonsin om vilka de lätta medicinerna är) och en del ECT så känns det som om några fattiga stackars torra kvarblivna hjärnceller skramlar omkring som smågrus i min skalle.

    Men men, tack för snälla ord!

    SvaraRadera
  6. Med tanke på alla, mer eller mindre trovärdiga, norgehistorier så kommer ditt IQ höjas i skyarna om du ska åka med en norrman :) Se det från den ljusa sidan haha
    Kram

    SvaraRadera
  7. Svar: Ja det skall bli någon behandlingsplan men mer om det får jag veta först nästa vecka då jag skall till läkaren.

    SvaraRadera