lördag 6 februari 2010

Borttappad?

Att minska på medicinen blev mest bara piss, från låg till låg + knäpp. Återgått till ordinarie schema, det känns redan aningens lugnare i skallen. Har också kommit fram till att jag behöver större integritet när det gäller medicineringen, jag bryr mig för mycket om vad "folk" tycker.

Vi hade ett Dead Zone -maraton igår så idag får jag masa mig ut en stund och titta på världen. Havet är fruset nu, långt långt ut från stranden. Tänk om våren glömmer bort att komma?

6 kommentarer:

  1. Men vilket nerköp! Från låg till låg + knäpp... Begär pengarna tillbaka!

    Jag längtar också efter våren nu faktiskt. Har blivit så förfärligt trött hela tiden och jag vet flera andra som känner likadant. Längtar efter ljus, tö, fågelkvitter och knoppande träd. Får väl allt hoppas den kommer som den brukar förr eller senare.

    SvaraRadera
  2. Om våren glömmer sig får vi åkalla vädergudarna. För inte fasiken klarar jag mig utan vår och värme!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är inte alltid lätt att gå ner med medicinen.

    Vi får nog hoppas att våren kommer snart.

    SvaraRadera
  4. Jo, egentligen litar mitt hjärta på att det blir vår, någon gång, och det är ju en himla tur för oss alla!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Nej bry dig inte om vad "folk" säger. Kör på vad du tycker och vad din doktor sagt. Själv ändrar jag inte i min medicinering förrän jag pratat med min läkare. Jag törs inte det. Och så blir det bara struligt när det upptäcks. Själv hade jag fel medicinering för ett tag sen, jag hade missförstått, och när det upptäcktes blev det bara strul och det har tagit ett tag att komma back on track igen.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Miriam - med åren har jag accepterat mer att följa vad min läkare sagt, det blir som du säger mindre strul då, åtminstone om man har en läkare som är ok, ibland måste man ifrågasätta. När det gäller just Risperdalen har jag min läkares godkännande att justera dosen själv efter hur jag mår, så jag har testat att ta mer eller mindre. Tyvärr får jag väl konstatera att just nu verkar jag behöva en högre dos. Ska inte älta det för mycket utan bara ta den.

    Kram!

    SvaraRadera