måndag 20 april 2009

Energisparläge

Jag har verkligen haft det trevligt i helgen, umgåtts mycket med min ena son (den andra är bortrest just nu), träffat ett par härliga människor över en fika, sugit åt mig kommunikation och glädje.

Tyvärr blev det som vanligt en överdos och jag är helt utslagen idag. Svårt att förklara det där för människor, att jag kan vara "allergisk" mot även sånt som är jätteroligt, det kommer en efterreaktion där tankeförmågan rasar ihop och ångesten rusar upp till höghushöjder.

Så nu är det enda som gäller att ta det lugnt och undvika för många intryck.

(Jag ångrar inte att jag åkte, jag bara måste få ha roligt ibland även om det kostar.)

5 kommentarer:

  1. Klart man måste få ha roligt och det är du väl värd. Dock är det kul att ha dig tillbaka igen :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där till 110%. Många är de gånger jag har haft en höjdardag bara för att falla ihop i en storgråtandes ångestfylld trött våt fläck till kvällen

    SvaraRadera
  3. Det känns igen,först umgänge och stimulans. Sen ångest och utmattning. Har ska vi få det på lagom nivå.;0)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Kimmi & Bloggullet - ja, hur hittar man "lagom"?

    Kram!

    SvaraRadera