fredag 19 december 2014

Saxat

Det var dags att fixa håret igår, jag var inte så jätteinspirerad att dra hemifrån men skulle åka med en vän så det var bara att bita ihop. Resultatet blev bra dock. Jag bara sätter mig ner och ger min frisör fria tyglar, det blir allt bättre för varje gång. Min frisör har blivit utvald till att tävla i "Årets Frisör" i vår, jättekul. :)

Var ett jobbigt ögonblick då jag kände mig helt matt och färdig och bara ville hem, men jag satt där med färg i håret så det var bara att se glad ut.

Idag behövde vi dra till köptemplet för lite dyrkan/konsulterande av vår mobilleverantör. De senaste veckorna har både min och Mannens mobil uppträtt skumt. När folk har ringt har de bara kommit till svararen. En stund senare har de ibland kommit fram. Sms har tagit timmar på sig. Ibland har vi inte kunnat ringa själva. Telefonsupporten kunde inte lösa mysteriet så nu har vi fått nya sim-kort, som fortfarande inte verkar ha aktiverats eftersom det gamla ännu fungerar, så om detta kommer att lösa problemet återstår att se. Dessutom inhandlades en julklapp till ett barnbarn. Sista stoppet före Home Sweet Home var Coop för lite middagsmat, och då var paniken verkligen nära.

Känner mig nog tillbaka där jag var för ett par veckor sedan när allt var för mycket. Blir kanske tvungen att isolera mig lite igen. Tur att julen är inställd.

6 kommentarer:

  1. Jag skulle också behöva göra ett besök hos frissan, håret växte som besatt och blektes av all sol i Austarlien. Alltid lika roligt nu mera att besöka frisören eftersom hon är så duktig.
    Min nya lya är verkligen en lyckoträff, trivs mycket bra. Känner redan efter knappt en vecka hur jag fylls med energi. Det här kommer att bli mycket bra. Gozzi verkar också trivas för han upplevs så lugn och det lugnet känner jag också. Trivdes inte så bra på förra stället jag bodde på och det satte sina spår, som tur var så tog jag mig i kragen och gjorde något åt saken.

    Önskar dig en god natt!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att ha hittat en bra frisör!

    Nog spelar det roll hur man bor, och att även Gozzi verkar trivas får man väl ta som ett facit!

    Vi bor i en hyresrätt men det är små hus med bara fyra lägenheter. Dock kan medfölja problem som husägare har - så här när vintern nalkas flyttar mössen in! Hörde ett himla krafsande på vinden i morse. Ett år var det en äventyrslysten musstackare som lyckades krypa in *inuti* elsladden till spisen - det blev en rejäl kortslutning det. Det känns tråkigt att döda dem när de är så söta, men fångar man dem och släpper dem springer de väl bara in i ett hus igen, de vill ju in till värmen...

    Ha en bra, och förhoppningsvis inte för stressig, helg trots stundande jul.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha råttor är allt annat än söta, när jag var 4 år så råkade jag låsa in mig i en stor trälada där vi förvarade ved inför vinter och jag kunde inte hitta tillbaka till dörren samtidigt som jag såg massor med råttor stora som katter springa runtomkring mig och ljuset som kom genom springor i väggarna reflekterades i deras små råttögon... dock så var det ingen som vågade ge sig på mig men hade jag somnat där så hade det nog varit en annan sak...

      Det enda problemet som löstes med dom nya sim-kort var försäljarens problem när ni stack iväg =) Förmodligen blev det något fel på deras grejer när det blåste så mycket i Södra Sverige.

      Radera
    2. Nej råttor är något annat, hu så läskigt att bli inlåst bland dem som liten! Vi brukar bara ha små vanliga möss, som brukar fastna i fällorna om man agnar med Japp.

      Det där med sim-korten var absolut mer en uteslutningsgrej. Att min och min mans mobiler av olika märken samtidigt skulle gått sönder med exakt samma fel känns extremt osannolikt. Tror mest på att det blivit något snett när vi bytte abonnemangsform nyligen, alternativt som du säger att nätverken dummar sig. Kollade med min ena son som just nu jobbar med mobilsupport och han säger att det är lite allmänt kaos på Tele2, de byter något system. Jag testade att stänga av 4G på min mans telefon imorse och den verkar ha blivit gladare. Ska hålla koll på utvecklingen och ringa dem igen om någon dag. I dessa lägen är jag rätt glad och nöjd över att vi, till skillnad från väldigt många, faktiskt har kvar vår fasta telefon hemma.

      Radera
  3. Ok vad jag känner igen den där dubbla känslan när man är hos sin duktiga frisör, och man inser att färg tar en evighet och det börjar krypa i tårna... Men munnen får snällt le vackert.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja då har man satt sig i smeten ;)

      Kram!

      Radera