tisdag 23 december 2014

Mjukt

Sov tre timmar igår sen eftermiddag, inte så mycket att göra åt, jag var helt slut, men dygnsrytmen blev förstås lite tokig, somnade inte förrän ett. Det positiva var att jag hann se på filmen Lars and the real girl på tvåan, feel good med en twist, rekommenderas. Gick ändå upp när alarmet gick igång 8 imorse, bäst att försöka hålla sina tider.

Har återupptäckt jordnötssmöret, yay! Eftersom mina söner är elakt nötallergiska har jag inte haft det i huset på nästan 30 år, men häromdagen insåg jag att de faktiskt inte bor här nu. Finns ekologiskt som inte innehåller tillsatt socker och jox utan bara malda jordnötter och lite lite havssalt, hur gott som helst (fast konsistensen är väldigt märklig för den som är ovan, ett varningens ord).

Nu ringde det precis på dörren, blomsterbud från mina grabbar! :D Jag fyller år idag, fast det var inget jag direkt väntade mig. Jättefina mörkrosa rosor och ljusrosa germini, plus en liten ask praliner. Gullungarna. ♥

Kan väl inte påstå att jag mår fantastiskt idag, men det känns ändå lite bättre, främst att ha en plan när det gäller medicinerna, och att jag vågade ringa och be om hjälp innan allt hade gått åt skogen.

Ska se om jag kan få tag på sönerna nu.

6 kommentarer:

  1. Åh, grattis på födelsedagen! Hoppas den försiktigt positiva känslan stärks, att det går åt rätt håll.

    Åh, jag älskar jordnötssmör! Köper oftast Kung Markattas osaltade, men ibland blir det green choice för det är det enda som finns i förorten där jag bor.

    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Jo, gårdagen blev faktiskt riktigt mysig på många sätt, fick fina hälsningar från både familj och vänner, och en sån där härlig kväll där jag och Mannen drack champagne och satt och pratade i timmar. Även om deppen hänger kvar så är den liksom övertäckt av ett lager värme.

      Tror det är Green choice jag har, det var det som fanns här på Coop.

      Kram och en så god jul som möjligt!

      Radera
  2. Grattis på födelsedagen!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Grattis lite så här efterskott!
    Rosor och choklad, tummen upp för det :-)

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar!
      Ja, det sitter faktiskt aldrig fel, särskilt när det kommer från personer i ens mest älskade krets. <3

      Kram!

      Radera