lördag 17 mars 2012

Småprat

Jag tycker om att vakna själv, utan mobilens tjut (fast sedan jag upptäckte smart-funktionen så börjar den med stillsam musik i fem minuter innan mistluren drar igång). Känner mig fräsch trots att det var månatlig champagne-kväll igår.

Ska bli spännande att se om vi (eller till 90% Mannen) lyckas få upp nya tv:n på sovrumsväggen. Jag är ganska opraktisk och framför allt okunnig, tur att han har koll.

Och tur att jag fick mitt tunna täcke för det var alldeles för varmt för det tjocka i natt, trots öppet fönster som vanligt. Slut på vinternätterna?

Tänker lite bakåt. När jag levde i ekonomisk misär, känslomässig misär. Jag är fortfarande galen, men inte i misär. Det är mycket jag har att tacka Mannen för. Hade jag inte haft honom att ringa den där morgonen, eller den där kvällen, så hade jag nog inte funnits.

Nu är morgonrocken för varm också. Är det jag? Eller våren?

14 kommentarer:

  1. Jag skulle vilja veta lite mer om den där smartfunktionen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beror på vilken telefon du har om det finns. Jag har en relativt ny android, Samsung galaxy S II. Det är mycket möjligt att det även finns på iphone, jag vet inte. Äldre mobiler mer tveksamt. Man får leta under larmfunktionen om det finns något alternativ som ser skojigt ut, det tog ett tag innan jag kom på att testa något som bara hette "smart", visste inte vad det var.

      Radera
  2. Galna är vi väl alla mer eller mindre ;-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. I alla fall hellre galen än elak. ;)
      Kram!

      Radera
  3. Våren börjar kännas nu men annars finns ju alltid klimakteriet i faggorna, hohoho =D
    (blink, blink ....glimten i ögan skämt) Kramar Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker iaf skylla på att värmen är högt uppskruvad i vårt hyreshus och vi kan inte reglera elementen själva. Och morgonrocken är varm. Så det så! ;) Fast om och när man obestridligen blivit klimakteriekärring så har man frikort att gnälla i kassaköer och knuffas i folkmassor, muahahaha.

      Kram!

      Radera
  4. Trivsam man du har! :) Och lyllos han som har dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har svårt att beskriva hur perfekt han är för mig. :)

      Radera
  5. så glad för din skull!
    här kommer min mailadress som lovat:
    jeanette10@hotmail.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag mailade till dig imorse - du kanske aldrig fick det? Jag testar igen. :)

      Radera
  6. Svar
    1. Och nu har jag svarat... det här är ju riktigt spännande ;)

      Radera