onsdag 22 juli 2009

Virrhöna

Rastlösheten skuttar runt mig idag och vill inte lämna mig ifred, vill leka och springa och fixa och dona. Jag försöker styra upp det, gör lista på sånt som ska med på resan imorgon, inklusive sånt som vigselringarna som det av outgrundlig anledning känns som en katastrof om de blir liggande kvar på hyllan i sovrummet där de får slumra om nätterna. Skriver på lägesrapporten jag ska ta med till min läkare på måndag, har som riktlinje (egenuppfunnen) att den ska rymmas på en A4 (med läsbar fontstorlek), prydlig i två spalter och uppdelad i relevanta stycken. Haha, vilken möda det orsakar mig, tänk om jag skulle vara tvungen att skriva något seriöst, en rapport eller uppsats, jag skulle få hålla på tills jag är 65.

Dagens absolut viktigaste moment: gå till Coop och köpa kaffe. Gevalia-gävlarna har ändrat mitt bistrokaffe från mörkrost till mellanrost, men det kanske finns det gamla kvar på Coop. (Och bespara mig ev. kommentarer om mer exklusivt delikatesskaffe som jag borde gå över till, har varken ork eller intresse, kvantitet före kvalitet säger jag. På kaffeområdet då. Te satt jag igår kväll och drack dyrt Ti Kyan Yin. Lite lustigt/patetiskt eftersom jag faktiskt dricker mycket mer kaffe än te...)

Vattna blommorna (skriver på listan), kolla biljettköp till returresan (skriver på listan), rensa kylskåpet på sånt som kan bli dåligt på tre dagar (skriver på listan), ta med chai till sonen (skriver på listan), badskum (skriver på listan)... ok, så ser min hjärna ut just nu. Känner mig som projektledare för den här resan, när var hur och varför allt ska ske. (Och vilka kläder ska man ha med, suck, och skor, alltid samma problem, och varför bryr jag mig egentligen?) Ja, det var ju faktiskt min idé från början, så det är rimligt att jag gör det mesta av jobbet. Jag blir lite stressad bara för det känns som om jag absolut inte får glömma något (tänk om jag missar det hopfällbara paraplyet - katastrof! För det finns ju inga paraplyer att köpa i Göteborg. Ehhhh...)

Kan inte riktigt komma fram till om det här är alldeles för komplicerat för mig, eller om det är skitkul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar