lördag 21 februari 2009

Åtskruvad

Trodde jag var vaken i sängen imorse, men sen hörde jag mobilen ringa till på hög volym och flög upp. Den hade inte ringt så jag måste ha varit halvsovande ändå. Har sån jäkla ångest när jag vaknar nu, magen är stenhård och hjärtat bultar, blast from the past, morgonångest har varit lite av min specialitet. Vilket har haft en riktigt bisarr fördel, när jag har skadat mig och behövt åka till akuten så har det ofta varit på förmiddagen när köerna inte är så långa. Det gäller att schemalägga sitt lidande.

Jag blir helt förvirrad, att ha så mycket ångest när jag mår bra, har nästan känt mig en aning uppåt i ett par dagar. Det är väl bara att stå ut. Blir ju bättre efter lunch.

Rastlös. Vill göra något, men inte städa eller sitta i telefon med folk, något utanför huset. Vintern är inte min vän. Snö är snyggt, sett inifrån. Irriterad.

4 kommentarer:

  1. Du kan ju alltid ta en kopp kaffe i Trelleborg någongång.

    SvaraRadera
  2. Det skulle jag gärna göra. :) Åka tåg är min grej! Och sååå långt är det inte.

    SvaraRadera
  3. Jobbigt med morronångest. Själv mårjag som bäst på morronen..sen ju närmre kvällen jag kommer desto mer ånget får jag.
    Ska träffa min huläkare den 26e mars igen och kolla värdena. Men jag tror jag kommer få starkare tabletter plus att jag nog kommer få ta en på lunchen också.
    Min farmor tror att det tar ett tag innan sockertabletten börjar verka fullt ut, själv har jag ingen aning.
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Hej LaLuna! Visst är det lustigt att en del har ångest på morgonen och en del på kvällen. Lycka till med medicinen, det är jobbigt när man börjar med nya innan man får det att funka.

    SvaraRadera