fredag 10 oktober 2014

Pusselbitar

Sitter på en buss i någon timme, ska träffa lite folk jag inte känner så väl men jag är inte särskilt blyg av mig så det blir nog bra. Ska bara försöka åka hem innan jag blir alltför övertrött.

Mannen lockade med mig på ett föredrag igår om att förhindra självmord. Läkaren Lars Häggström, mycket erfarenhet av bl. a.  depressioner och bipolär sjukdom. Väldigt givande och passade perfekt in i hur mina tankar går i huvudet just nu, alltså jag är inte alls suicidal, men känner ett behov av att förstå mig på hur jag har fungerat i dylika situationer för att vara bättre rustad inför framtiden. Jag kan ju aldrig med hundraprocentig säkerhet veta att jag inte hamnar där igen. Dessutom har jag vänner som mår dåligt ibland. Det är inget lätt ämne, men en del av världen.

Nu ska jag bara lyssna på musik en stund...

2 kommentarer:

  1. Är så glad över att du rustar dig för framiden trotts att du har nog med att orka med vardagen många gånger.

    Har läst om den läkaren i en tidning, önskar att min bästa vän haft förmånen att lyssna på honom. Men tyvärr så blev det inte så...

    Lyssna på musik är rogivande och jag hoppas du hade trevligt på din tripp :)

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är när man mår hyfsat bra som man ska förbereda sig för vinterstormarna...

      Trist med din vän... jag har också vänner som orken tog slut för. Livet är inte så lätt alla gånger, och det är ingen självklarhet att få den hjälp man skulle behövt.

      Trippen blev kul på sitt sätt men enormt intensiv, så här görs det inte många knop idag.

      Kram!

      Radera