onsdag 8 oktober 2014

Medmänniska

Jag gillar verkligen min nya samtalskontakt, Syster M2, hon är bäst hittills. Förutom att vara trevlig och lättpratad verkar hon förstå saker på det där sättet som gör att det faktiskt är en vits med att lägga fram sina innersta tankar, det blir inte bara upprepning utan det hjälper till att sortera bland oredan.

Idag handlade det främst om självmordsförsök, och det låter ju muntert, men jag mådde bra när jag gick därifrån, kände mig bekräftad och inte alls skuldbelagd, att vara en människa och inte ett monster. Bläddrar lite bakåt i mina bloggar nu och friskar upp minnet av hur jag tänkte och kände då, och allt är mer begripligt.


5 kommentarer:

  1. Det är ju fantastiskt när man kan vara bekväm fastän man plockar fram gamla spöken ur skåpen.
    Glad för din skull.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns som precis rätt tid och plats och person, jag kan minnas men blir inte triggad på något farligt sätt.

      Tack!

      Radera
  2. Ibland så händer det, hoppas du får behålla syster M2. Är glad för dig skull.

    Trevlig fredag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte tänkt att vara en långsiktig kontakt utan bara fram till jul, men det är okej.

      Kram och trevlig fredag själv!

      Radera