torsdag 16 januari 2014

Utesluten

Kände mig faktiskt en aning lättare på eftermiddagen igår, så när Mannen föreslog bio hakade jag på. Jag tycker bio är rätt ansträngande, men det är ändå lite kul.

Vi ställde bilen i stadens p-garage. Fortsättning följer.

Filmen var 12 years a slave. Bra och vidrig. Man får inte glömma historien.

På ett lättsinnigare plan: jag är ett år äldre än Brad Pitt men har mycket färre rynkor ;)

Så klev vi ut ur biografen runt kl 20, och promenerade bort till p-garagets ingångar på gågatan. Låsta. Mannen ringde Q-park som meddelade att garaget stängde kl 20. Innan ombyggnaden brukade det stänga kl 22 eller 23, så vi hade inte ens tänkt på att kolla. Jaha. Securitas kunde komma efter en halvtimme och låsa upp mot 500 kr. Men vi gick runt till kör-ingången och mirakulöst nog körde en bil ut precis när vi stod utanför, så vi kunde smita in medan porten var öppen. Jag letade efter en skylt med öppettiderna och hittade bara en finstild lapp bredvid p-automaten. Tycker det är dåligt att inte vara mer tydliga när de ändrat tiderna, men Q-park är ju inga höjdare... Nåja, vi slapp gå hem och nu vet vi.

Tvärslocknade på kvällen, vaknade med kontaktlinserna i och kunde knappt kravla mig ur sängen vid 10. Har ändå en idé om att jag vill ta bussen till köptemplet. Om en timme... eller två... kanske...

6 kommentarer:

  1. Sugen på den filmen.
    Parkeringshistorien var sugig.
    Och jag suger på att gå till köptemplet...

    SvaraRadera
  2. Haha, filmen är sevärd, läs alla p-skyltar tre gånger och till köptemplet vallfärdar man bara när man känner för det (helst ensam dock, jag tycker det är tio gånger jobbigare om jag har sällskap för då måste jag vara alert och ta in omgivningen, kan inte bara gå där i min avskärmade bubbla...)

    SvaraRadera
  3. Den filmen ska jag se nästa vecka. Såååå retfullt med parkeringshuset. Sällan som det stänger så tidigt.

    Nu ska jag ut i pulkabacken med barnbarnet :-)

    Trevlig lördag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är värd att ses. Men som sagt, hemsk.
      Fullt med ungar i pulkabackarna här idag :) En kompis lille son är säkert glad, han fick en snow racer i julklapp men har inte kunnat använda den...

      Önskar dig också en bra lördagskväll!

      Kram!

      Radera
  4. Mysigt med bio! Jag såg hundraåringen i fredags!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag ska se den! Jag började läsa boken och tyckte den var kul, men kom ändå inte igenom den - jag har svårt att läsa. Så det hade varit roligt att se filmen istället.

      Radera