måndag 20 januari 2014

Byte

Spänd och oro i kroppen idag också. Kan inte sätta fingret på det. Jag är inte orolig för något särskilt, men kroppen verkar tro att jag är jagad av vargar. Träffade Syster C idag, hon sa att det skulle kunna vara så att min felbalanserade sköldkörtel är inblandad. Lite högt blodtryck hade jag också. Jag är rätt trött på att gissa vilket piller det är som är boven, eller om det är naturen - det är för många variabler! Nu är jag över 50 så plötsligt är hjärt-kärlsjukdom och diabetes inte längre abstrakta begrepp...

Egentligen satte jag mig vid datorn för att betala räkningar men jag svävar iväg på än det ena, än det andra.
Skärpning!

6 kommentarer:

  1. Förstår att du svävar iväg på andra saker än hålla fokus på dina räkningar. Inte svårt att låta det ena efter det andra fånga ens intresse.
    Min fd jobbarkompis hade väldiga problem med att få en bra balans på sin sköldkörtel. Hon tycket det var så jobbigt med humöret eftersom det åkte bergochdalbana hela tiden. Hoppas att ditt tryck bara var tillfälligt så du slipper ta mera medicin.
    Önskar dig en god natts sömn!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fixade iallafall räkningarna till sist! :)
      Hoppas jag får ordning och reda på kroppen, har åtminstone en läkartid, ska lusläsa Fass också. Och sover gör jag faktiskt, ett bekymmer mindre.

      Kram!

      Radera
  2. Fan, dessa jäkla piller. Hur länge sedan är det du började med lithium?

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror det var 2008 jag började med litium. Sköldkörteln började dumma sig redan efter någon månad, men det var inget jag kände av utan det syntes bara på blodproven. Men det kanske har krånglat till sig nu efter att jag inte fick något Levaxin när jag var inlagd, vem vet? Fast det jag känner nu liknar mest en överaktiv sköldkörtel, i så fall tar jag för mycket Levaxin. Snurr snurr suck.

      Kram!

      Radera