tisdag 30 juli 2013

Helginnehåll

Nu har jag samlat ihop mig lite. I princip hela dagen igår låg jag och halvsov, trött efter helgens begivenheter. Men det har varit jättetrevligt. När jag kom till Gbg i fredags hade min yngste, mig ovetandes, bytt bort sitt skift på sommarjobbet och vi gick på stan tillsammans. Köpte ett tvspel till den äldste i födelsedagspresent, och jag hittade ett par örhängen på Avi&Lena. Kul att gå och prata om allt och inget. Sedan gick vi till Centralen och mötte upp med den äldste och hans fru som båda kom från jobbet ungefär samtidigt. Hem och lagade kycklinggryta, och sen tror jag faktiskt vi bara satt och pratade hela kvällen. (Och åt jordgubbstårta :))

Lördagen blev en dag i verklighetsflyktens tecken. Spelade brädspel (Game of Thrones, som är ungefär som Risk fast mer strategitänk och mindre tur, och många fler krångliga detaljer - jag är lycklig som klarade mig kvar i spelet så pass länge första gången jag spelade - ungarna är rent överjordiskt bra på spel). Senare kom den yngstes sambo och hela gänget gick på bio, World War Z dvs. Brad Pitt spöade zombies. Mycket förutsägbar men lite underhållande var den allt ändå.

Sedan inträffade helgens enda missöde. Den yngste med sambo skulle åka hem, de bor runt tio mil utanför stan. Men tåget var inställt utan ersättningsbuss, och det var allmänt kaos på stationen. Tack och lov har den äldstes snälla fru körkort och bil, generöst nog satte hon sig och körde dem trots att hon egentligen skulle på fest hos en kompis. Blev inte att jag somnade förrän 02:00 efter de kom tillbaka, och sedan vaknade jag 04:00 pigg och nyter. De bor vid en innergård och ett par satt och drack öl där och pratade, inget bråk, bara vanlig konversation, men det ekade mellan väggarna så dags på dygnet. Jag blev ändå inte så värst störd, bara vaken. Tur att man har sin trogna lilla mobil att roa sig med när alla sover.

På söndagen var det mest bara jag och den äldste, de övriga var upptagna med annat. Vi tog det riktigt lugnt, satt en lång stund på ett fik och pratade om viktiga saker. Det är så himla roligt att umgås med mina barn! Och så åkte jag massor med rulltrappor i Nordstan för att öva, känner mig säkrare nu.

Resan hem blev rätt händelselös, inga förseningar och inga tanter som pratade högt med seriefigursröst som det var på uppresan. Det enda var att luftkonditioneringen på tåget var trasig så jag var glad att jag hade vatten med mig.

Trots natten med sömnbrist flippade jag inte ur, bara sov igen nästa natt. Kanske är det litiumet som håller ihop mig ännu mer än jag tror. Jag är förstås trött och asocial som jag brukar vara efter några aktiva dagar, men det känns inte som om det är något direkt skruvat på gång. Nu ska jag bara i görligaste mån ducka för en släktsamling som är på tapeten, i alla fall hålla mig i utkanten, tack och lov är jag ingen huvudattraktion.

2 kommentarer:

  1. Det låter som du har haft fullt upp med kul saker! Tur att det inte blev något flippat av det, utan att du bara kunde sova igen.

    Hoppas du får vila nu.

    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja inget värre har hänt än att jag är totalt utpumpad och inte gör många knop.

      KRAM!

      Radera