måndag 30 juli 2012

Uttryck

En av de sköna tidiga morgnarna. Upp fyra, tror att klockan är sju tills jag tittar på mobilen en gång till. Tittar på regnet. Sätter på datorn och går och gör kaffe innan jag slår mig ner. Lyssnar en stund på väggklockan som tickar. Skummar mailen, gör Psykologiska experiment-quiz (full pott heh, antagligen har vissa konversationer med omgivningen givit resultat), kollar OS-tablån, känner sockerdrickan längs ryggraden. 


Funderar på vad jag ska ha för kläder idag när jag går till psyk, vill jag göra ett statement? "Jag är obesvärad av den nya kontakten, alltså jeans." "Jag har koll, jag är mörkklädd men sober." "Jag är glad, därav orange kavaj." Det är inte på allvar, bara lek. Jag vet att Dr C brukar notera i journalen hur jag är klädd. Fast idag ska jag till Syster C, min nya kontaktperson. Hur hon funkar vet jag inte, det är bara andra gången. Faktiskt känns det lite märkligt för Syster I (gamla kontaktpersonen), Dr C och Syster C var så måna om att jag skulle ha någon att träffa varje vecka även i semestertider så jag har besök i omlott hos dem. Jag är ju van vid att vara psykfri 2-2,5 månader varje sommar (om jag inte råkat bli inlagd någon gång under den perioden då förstås). Det ger mig lite blandade känslor. Å ena sidan är det ruggigt omtänksamt av dem, å andra sidan får det mig att undra över vilka signaler jag sänder ut, om de inte tror att jag kan lämnas ensam för en sekund. ;)


Jag är nog den sista personen i landet som inte laddar ner filmer från nätet, haha. Går inte mot röd gubbe heller. Och spottar inte tuggummi på gatan (eller spott). Undrar vad man ska med slik dygdighet till?

10 kommentarer:

  1. Visst är det underbart med tidiga morgnar? Själv var jag också uppe tidigt och hörde fåglarna kvittra! Det var så lugnt och skönt...

    Hoppas att du får en fin dag och att mötet med vården går bra!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Fick ett antal förmaningar om att ta det lugnt, varva ner, ta sömnmedicin, etc etc. Jaja.

      Kram!

      Radera
  2. Hahaha, laddar inte ner, går inte mot röd gubbe. Va fan jag har inte ens FB, skratt. Ha en bra dag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fb så du vinner. ;) Fast jag använder den sällan, mest för att gratta bekanta på födelsedagar...

      Ha en bra dag själv. Kram!

      Radera
  3. Själv vaknade jag av att telefon ringde (sköterskan på vårdc) och det var bara att prata på och knipa. Ja... jag brukar tömma blåsan det första jag gör på morgonen och det kunde jag ju inte göra med luren i örat... eller??

    SvaraRadera
    Svar
    1. En gammal hederlig potta? ;) Den situationen är mer stressande än man kan tro.

      Radera
  4. Har aldrig laddat ned vare sig film eller musik från nätet! Riskerar inte livet genom att gå mot rött. Tuggummi i höga gräser och fimpar i avloppsbrunnar...

    Var glad att du har dina kontakter! Jag blir avundsjuk har sett 1 (en) hyrläkare en gång på 2 år. Har en manlig sköterska som kommer en gång i månaden och pratar fiske(!). Ett intresse hos mig från förr, nu sedan länge dött. Jag försöker prata känslor, det går bara inte.

    En bra kväll önskar jag dig. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har verkligen tur med vårdkontakterna just nu. Har inte alltid varit så, så jag uppskattar det. Det låter verkligen inte okej som du har det.

      Tack, och ha det bra själv, så gott det går.
      Kram!

      Radera
  5. jag äter med stängd mun - det gör ju nästan ingen längre...

    SvaraRadera