onsdag 18 juli 2012

Bladskärare

Började dagen med en tripp tillsammans med div. ingift släkt till Tropikariet, en liten djuranläggning med ormar, fiskar, fladdermöss, surikater, blandade småapor, lemurer m.m. Och riktigt coola bladskärarmyror. Sedan lunch på Ikea (köttbullar är någon sorts magisk mat för små barn, verkar det som). Jag stannade kvar för en tur (fullversionen) av köpcentret och tog bussen hem. Gick via Coop och handlade flingor (osötade fullkorns-, hurra vad jag är dygdig). Väl hemma fixade jag kaffe, duschade och kollade något på datorn som jag nu har glömt vad det var, sedan bar det iväg ut på middag på en utomhusservering, ytterligare två timmars socialt liv. Hemma för andra gången har jag tvättat lite.

Nej förresten, jag började dagen kl. 7 till det ljuva bullret av en häcksax. Han har gått runt här i området sedan i måndags. Mellan varven gasar han liksom hårt, det låter som en tonåring som just fått moppe.

Att skriva ner dagens aktiviteter så här är väl inte särskilt intressant, men lite intressant för mig, eftersom det blir tydligt att det skiljer sig mycket från "en vanlig dag" och ändå är jag inte trött. Får väl ta till dundersläggan för att sova, suck.

Har ingen plan för imorgon, ska kanske läsa lite bloggar och ta reda på hur ni har det allihopa!

Det finns rabarber-hallon-paj kvar från igår. :)

10 kommentarer:

  1. skicka paj hitåt!!!
    så gott att läsa om dina dagliga händelser.
    jag gillar det mycket OCH jag vet att ditt liv är ganska svart eller vitt. så det så.
    och jag har börjat ett nytt liv - ett annat.
    det stavas sanning och frihet i kombo med ny person.
    annars intet!
    kram och sol på din dag.
    förresten... vet du om det finns rutiga blockljus???

    SvaraRadera
  2. Pajen är slut! :P
    Det är fantastiskt att få följa ditt livs vindlingar och krokar, jag unnar dig verkligen din nya frihet, och lite ♥ har ingen dött av. ;) Önskar er allt gott.
    Rutiga blockljus, hmmm... kan inte komma på att jag sett några. Men det känns som om det borde finnas?

    SvaraRadera
  3. Såna här inlägg är viktiga när ens vardag brukar se helt annorlunda ut. Gläds med dig ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite dubbelt för jag vet logiskt sett att det kan bli dyrköpt, fast det känns ju bra...

      Tack ♥

      Radera
  4. Det låter som om du är en upptagen kvinna nuförtiden. ;) Jag hoppas att du har det trevligt och bra i din upptagenhet. Och att du ändå får lite sömn.

    Visst vore det trevligt om livet alltid flöt på såhär?

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det gäller att ta igen förlorad tid! Har sovit 5-6 timmar med dundermedicin så jag håller mig på benen. Idag har jag inte lika mycket planerat dock.

      Åh vad jag önskar önskar önskar att livet såg ut så här.

      Kram!

      Radera
  5. de underbara surikaterna :3

    jag gillar att läsa om dina dagliga aktiviteter!

    SvaraRadera