söndag 29 juli 2012

Lättjobbat

Vi lämnade Göteborg en timme innan skyfallet. Hade gärna stannat en kväll till, men jaja.

Kanske för att jag har lite resnojor så är jag milt förvånad över hur smidigt allt har gått. Tågen kom i tid och det fanns sittplatser, på vägen upp spelade vi frågesport med ett par jättetrevliga unga killar så resan gick fort. När vi sedan skulle till arenan så gick det snabbt och smidigt med vagnen. Tog kanske tio minuter att komma in, fem minuter ut. Ingen spillde öl på mig. Ingen sa åt mig att sätta mig ner. Trots jättefolkmassan i rörelse fanns det plats att sitta på vagnen hem (fast vi fuskade förstås och gick till centralstationen först). Så himla... civiliserat. T.o.m. den självuppblåsande luftmadrassen blåste upp sig själv utan protest.

Den här dagen är ett oskrivet blad. Kan väl få ihop till ett par tvättmaskiner om jag bevärdigas lyfta en av mina vita små fingrar.  Men jag borde väl ha sovit en stund till, har hunnit med morgonkaffet men om jag lägger mig framför reprisen på OS-invigningen och räknar flaggor så kanske jag somnar om?

6 kommentarer:

  1. kram till dig du fina.
    en glad och bra söndag önskas :)

    SvaraRadera
  2. Jag har sovit som en klubbad oxe inatt men blev glad när jag vaknade och insåg att jag kunde se slutet på invigningen i repris. Orkade ju inte när det begav sig... Annars är det stillhet som gäller här/Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg mycket riktigt bara en liten stund av flaggparaden, sedan somnade jag gott, haha.

      Kram!

      Radera
  3. Jag är glad att allt gick så smidigt.
    Och jag hoppas att du hade riktigt, riktigt roligt.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var väldigt lyckat! Jag är inget superfan eller så men som happening var det kul.

      Kram!

      Radera