söndag 1 juli 2012

Naturligtvis

Torsdagen var Malmö med en vän. Moderna museet och en shoppingrunda (jag handlade inget *duktig*).
Fredag sova.
Lördag träffade jag några facebook-bekanta över en öl (fast min var alkoholfri). Hemma  21.30 med hemskans ångest.
Idag sova. Sovit, länge. Sova mer? Fast kanske... har sett en topp på shoppingcentret som jag bara vill... kanske skulle funka på sonens bröllop i september? Vill inte ha pastell eller storblommigt, och helsvart eller vitt passar inte riktigt tycker jag traditionalistiskt. Men höstfärger... (f.ö. absurt att de börjar säljas vid midsommar)

Dränkt av sömnmediciner simmar jag valhänt mot ytan. De jag har sitter i halva dagen, men de funkar ju och vad har jag att göra som är så viktigt att inte några timmars sömn kan gå före?

Inte ledsen, saknar bara gnista, färg.

Men det finns glimtar. På väg hem från Malmö såg jag sex hjortar ligga och vila i en åker. Tror aldrig jag har sett hjortar i det vilda förut, åtminstone inte såpass nära. Vilka horn! Tänk att gå omkring med något sådant på huvudet. Såg en rödstjärt (fågel) häromdagen och en liten ungkanin sprang tre decimeter framför mina fötter när jag var på väg till psyk. Livet rullar på, hela tiden.

12 kommentarer:

  1. Små ögonblick av stor betydelse.
    Hoppas du får en dräglig söndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dagen blev just dräglig. Tack.

      Radera
  2. framtiden ger sig inte!
    det är då ett som är säkert.
    men jag behöver en ny morgonrock :)
    kram du fina goa cheya ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uj, min morgonrock är ca 12 år gammal, inser jag just. Men den är mjuk och röd. Hoppas du hittar en bra. :)

      Kram! ♥

      Radera
  3. Djuren. Det finns alltid något litet i livet som kan lyfta en just då i just den stunden :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är speciellt med naturen som finns precis överallt runtomkring. :)

      Kram!

      Radera
  4. OBS! ETT SKÄMT: är du min mamma? min bror ska gifta sig i september (det är inget skämt att han ska göra det i september) hehe ;P

    den där sömnen som ska vara så nedras viktig för att hålla någorlunda balans. tröttsamt.

    skickar både gnistor och färgsprakande regnbåge till dig med tanken.
    hoppas att du snart finner något du samsas med.

    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle gärna adoptera dig. ;)

      Sömn är ett tröttsamt ämne. :/

      Regnbåge, ja tack!

      Kram!

      Radera
  5. Tänk vad naturens små under kan lyfta ens humör.
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är speciellt med djur och grönska.

      Kram! ♥

      Radera
  6. De finns alltid där... de små glimtarna. Det gäller bara att se dom. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland har man skarpare syn än annars. Men oftast går det att hitta något.

      Kram! ♥

      Radera