måndag 9 juli 2012

Spådom

Stockholm var fint. Två grillkvällar. Två tvillingar på sex år. Två av Mannens barn. Mycket socialt.

Jag lyckades glömma medicinerna hemma, men Mannen övertygade mig att gå och köpa ut nya på apoteket, hade recept. Även om det bara skulle blivit fyra dagar utan så kan det räcka för att jag ska börja svaja.

Nu har jag mycket ångest över det hela. Känner mig fångad, instängd i kemikaliernas kalla kosmos. Att jag inte är den jag är menad att vara. Rätt knäppt för jag tror inte på ödet eller någon gudoms hand, det är bara när jag har ångest som jag blir simpelt vidskeplig. Och just nu i denna stund känns det som om jag försöker smita undan min lott i livet, sjukdomen som jag borde stoiskt bära, min givna personlighet.

Tror jag är på väg in i den sedvanliga efter-resan-kraschen. Sov bara fyra-fem timmar (åtta-nio är normalt för mig), var uppe vid tre och drack kaffe. Obra tankar, många obra tankar. Ska till Syster I senare, får se om det ger något.

Väderleksprognosen säger regn de närmsta tio dagarna.

7 kommentarer:

  1. Håller tummarna att du inte kraschar.
    Rätt skönt om det regnar. Då kan man lugnt vara inne och vila och inte känna tvånget som bra väder ger.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lisa.
      Jag bryr mig inte fullt så mycket om "solskens-hetsen" numera, gör det jag känner för ändå. Men regn kan också vara okej.

      Kram!

      Radera
  2. Jag har inget klokt att säga. Mer än att jag önskar dig allt väl och förstår hur jobbigt det kan vara att proppa i sig alla dessa meds.

    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Även om det känns lite löjligt så är det en realitet att jag har svårt att acceptera medsen, samtidigt som jag inte vill ner i djupaste djupen igen.

      Kram!

      Radera
  3. Obra tankar i kombo med resa OCH taskig väderprognos kanske inte är det bästa. Hoppas Syster kan trolla med knäna eller vad som helst för att du ska kunna "hålla dig på banan".

    Varm kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen suverän blandning, nej. Syster I tyckte att jag borde träffa Dr C, så jag ska dit i eftermiddag. Synd att hon ska sluta, hon bryr sig.

      Kram ♥

      Radera
  4. jag känner mig instängd i att aldrig få vara vuxen själv. att alltid bara lyssna på andras behov.
    jag sa på soc att JAG inte får klappa ihop och de svarade att det får man visst det.
    OCH vem tar då hand om mina flickor???

    SvaraRadera