tisdag 10 juli 2012

Paj

Äldste sonen med sambo kommer förbi en sväng i em (de bor annars i Gbg). Det är jätteroligt och jag borde vara riktigt glad, men jag har svårt att känna den där äkta lyckokänslan. Det ligger ett grått moln över både mig och trakten.

Syster I insisterade på att jag borde träffa Dr C (efter att jag medgett mina obra tankar) så jag ska dit i em, mitt i alltihop. Jag vet inte riktigt vad det kommer att ge, kanske någon medicinjustering som vanligt, eller kanske ingenting. För övrigt så är han hyrläkare och kanske inte kvar efter augusti. En till vårdpersonal som försvinner (kanske). Visserligen är jag härdad, men det känns ändå otryggt. Jävla system.

Har tagit mig samman och städat hjälpligt, tvättat handdukar, tänkte göra en smulpaj på rabarber, äpple och hallon sedan. Kroppen på denna hemmafru-inkarnation släpar på tyngder, som ett fisknät. Men det hjälper ibland att spela normal, så normal får det bli.

Skyldig. Klarar inte av en helt vanlig liten semestertripp. Det såg så bra ut på papperet, vi hade en lägenhet för oss själva att ta det lugnt i, och jag snurrade överhuvudtaget inte runt i city. Men att umgås med folk tog ändå ut sin rätt, tydligen.

Coop då. Lägga rabarber på lite rabarber. Nicka och le.

3 kommentarer:

  1. Vikarierande läkare är bara ok om en sjukskrivning ska förlängas... tycker jag. Annars ska jag gå till MIN doktor.

    Jag har oxå handlat på Coop idag och det är stort. För sådär stora affärer tycker jag inte om. Men idag gick det bra. Kanske för att jag var där 21.45 och det inte var kö nånstans

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är svårt när det knappt finns några fasta läkare på mottagningen... :( Jag förstår på sätt och vis läkarna, det tjänar ju mycket mer som hyrläkare. Men det blir svindyrt för landstingen i längden och då tycker man ju att de kunde erbjuda högre löner än idag för fasta tjänster så läkarna valde det istället, och det ändå totalt sett blev billigare. Men det verkar vara någon sorts principsak.

      Att gå till affären precis innan stängningsdags är bra. :)

      Radera
  2. att nicka och le....
    att spela normal.
    som jag känner igen detta.
    att låtsas som om det är en dröm att vara med sina barn 24/7.
    inte en jävla fucking minut i ensamtid på hela sommarlovet.
    hejja sommarlovet :( NOT.

    SvaraRadera