söndag 30 januari 2011

Handboll

Kompromiss: min "vakt" får kolla på handbollen mot att jag sitter med min laptop i dagrummet (inte för att det är något större regelbrott). Har ÄNTLIGEN min kära lilla dator här. Fick höra av en patient via en patient att det visst gick att koppla upp sig trådlöst här. Man får pröjsa 50 kr för en vecka men det kan det vara värt (det är ju ungefär som patienttelefonerna man kan få ha om man ligger på en somatisk avdelning). Skumt nog har personalen inte fått någon information om hur det funkar. Och funkar förresten, det krockar med säkerhetsinställningar och sånt så man får hålla på och mecka för att få igång det, och går bara med IE. Men men, när man väl är inloggad går det snabbt och bra.

Jag mår rätt bra, peppar peppar (och då inte bara för att jag kan kolla in http://www.bemz.com/ ordentligt nu). Tidigare har jag rasat ner när injektionerna av Cisordinol Acutard slutat verka efter ett par tre dagar, men nu har det hittills hållit i sig. Är inte ens däckad av sömnmedsen (Nitrazepam + Nozinan) vilket jag inte är så säker på är ett bra tecken. Men jag sover mina åtta timmar iallafall och vaknar lagom till tidiga morgonkaffet. Kaffe, mmm....

2 kommentarer:

  1. Fint att det går framåt! Och att ha få tillgång till en dator är ju jättebra! Kram

    SvaraRadera
  2. Miriam - tack! Ja, det är skönt att börja kunna tänka framåt och se ljuset. Att ha datorn är härligt!

    Kram!

    SvaraRadera