lördag 15 januari 2011

Konversationsdödare

När jag nyss kommit in på avdelningen, uppfylld av mer eller mindre psykotiska föreställningar om hemska framtidsutsikter, satt en tant vak (jag är också en tant strikt sett men jag väljer ordet avsiktligt). Hon upprepade hela tiden mekaniskt "slappna av, tänk på något positivt". Till slut sa jag "när någon håller en pistol mot huvudet på dig, tänker du på hundvalpar då?" Fick tyst på kärringen.

(jag sover och äter och ja, vegeterar bort tiden. Det är nog bra. )


Skickat från min iPhone

3 kommentarer:

  1. Ibland krävs det att ta i lite, för att en del männskor ska förstå. Tyvärr.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra av dig! Det har varit så tyst. Trots omständigheterna.. Kram och rå om dig nu.

    SvaraRadera
  3. Åh, vad härligt med psykpersonal som förstår! ;)

    Kram!

    SvaraRadera