lördag 26 april 2008

Fyllesnack

Jag tog en promenad upp till ICA Maxi. Inte för att jag hade något särskilt där att göra, men jag behövde ett mål ca. 30 minuter bort. Kollade lite på klädaffären bredvid, ingen större vits med det för jag har inte särskilt mycket pengar just nu, och det finns ändå bara kortärmat på galgarna, men men... Sen handlade jag servetter, vitlökscremefraiche och massor med vindruvor. Mmmm, vindruvor.

Var ändå betydligt gladare på eftermiddagen så när Mannen kom hem öppnade jag bubbelvinet (jag öppnade flaskan själv! det var faktiskt första gången jag öppnade en sån flaska själv, har alltid lyckats få någon annan att göra det, vilket är rätt fånigt med tanke på hur lätt det är). Gjorde croque monsieur. Nu är jag full men glad. Mannen har somnat till efter att ha sagt så där tio gånger hur mycket han älskar mig på olika vis. Jag somnar nog snart själv men det är skönt att sitta vid datorn en stund. Jag har sån jävla tur, massor med människor går genom livet utan att bli älskade alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar