fredag 7 februari 2014

Nummerordning

Har precis bäddat rent, det är alltid mysigt :) Är lite svårt att sortera tankarna i prydlig färgordning, jag tappar bort sekvenserna. Att få i mig medicinerna är besvärligt, en stark underström vill dra iväg med mig. "Du borde klara dig på viljestyrka. Kanske medicinerna gör dig sjuk." Fast en del av mig vet att det har gått snett förut. "Men det var då, du är starkare nu."  Tror jag bad Mannen igår att hålla lite koll på mig. Har iallafall slängt i mig morgonmedsen. Kl 14 ska det bli första tabletten Ergenyl. Det var nog ca 10 år sedan jag fick ett valproatpreparat med annat varunamn och det var inte kul, slutade ganska omgående. Å andra sidan har jag fått höra av några personer att valproat är jobbigare i smådoser än när man kommer upp i behandlingsdos, så jag ska försöka ge det en chans. Jag gör det till ett projekt, då kan jag lite lättare distansera mig och bara ta de utstakade stegen.

Läser att "min" psykavdelning ska flyttas till närmsta större stad eftersom det inträffat för många incidenter, ett antal personer har begått självmord under tiden de vårdats där. Ser ut att framför allt gälla den senaste tiden sedan två vårdavdelningar slogs ihop, platsantalet minskade rejält, många ändringar i personalen, bara hyrläkare - men hur kunde det gå fel? Surprise! Vet inte var de ska stuvas in i större staden, finns väl inga tomma lokaler där. Gissar att det blir ytterligare nedskärningar. Var inlagd på två olika avdelningar i större staden för drygt ett år sedan och det var också bara hyrläkare. Den "fördel" de har är att de är betydligt mer låsta och kontrollerade. Ingen skog runt knuten och inga öppna dörrar.

Nä nu får det vara slut på elände. Jag ska göra lite varm choklad, har tusen saker jag vill läsa.

7 kommentarer:

  1. Jag har också bäddat rent ikväll, mitt sköna säng ropar på mig men jag har inte tid att lägga mig där ännu även om jag längtar. Hoppas på att din varma choklad var som förväntad och gav det resultat som du tänkt.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varm choklad borde skrivas ut på recept. :) Och ja, alla andra former av choklad också!

      Kram!

      Radera
  2. Ibland kan jag riktigt längta tills jag får lägga mig då jag har renbäddat. Framför allt då sängkläderna har fått hänga ute. ha nu en riktigt skön Lördagskväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med rena lakan. Jag är en sån som bor mycket i sängen, har en rätt stor tv på väggen, så där som man inte ska ha enligt alla sömnregler - men jag somnar ändå så det struntar jag i! ;)

      Ännu är det lite av söndagen kvar så jag hoppas du har det bra.
      Kram!

      Radera
  3. Usch ja. Misstänker att det är samma avdelning jag varit på (ja, nu har ju jag varit på alla hundramiljoner avdelningar i våra trakter..). Synd och skam med alla nersskärningar.
    Men renbäddad säng förlåter det mesta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, gissar att vi har varit på samma ställen. Önskar att jag aldrig mer ska behöva vara inlagd, men realistiskt så kan det hända igen, och det känns inte helt tryggt när det är så stökigt överallt. Även stökigt i öppenvården med personalbyten titt som tätt.

      Nåväl, förra året vara jag bara inlagd en gång och i år satsar jag på noll. För 5-10 år sedan var det 3-5 gånger om året så det har faktiskt gått framåt en hel del.

      Rena manglade lakan är härligt!

      Radera