måndag 3 februari 2014

Grävling

Oj, det är visst en hel vecka sedan jag bloggade sist.

Jag har suttit i fyra dagar nu och surfat, surfat, surfat. För sådär 10-15 år sedan var jag mycket aktiv på nätet i ett visst ämne som rörde mitt förflutna. Sedan kände jag att det var dags att sätta det åt sidan, och gick bara in i det under enstaka tillfällen då det t.ex. dök upp något relaterat på tv. Plötsligt fick jag en vänförfrågan på fb från någon jag varit bekant med då för 15 år sedan. Vi hade bara ett kort utbyte, men sedan kom ju hans statusar upp i mitt flöde, och det är ofta länkar som har med allt det gamla att göra. Jag ignorerade det först, men i fredags klickade jag mig in - och det finns osannolika mängder material som vrider och vänder på saken. När jag väl börjat var det omöjligt att sluta. Jag känner mig driven att läsa ikapp allt som hänt under dessa tio år, plus vad som just nu är aktuellt, plus en massa personers berättelser, platser, människor, händelser, åsikter... har bara sovit fem timmar per natt, haft svårt att slita mig.

Träffade Syster C idag, hon sa till att jag verkar lite uppvarvad och borde sova. Känner mig inte trött, mest myllrar tankarna nonstop, men jag får väl försöka ikväll. Fast nya avsnittet av Game of Thrones vill jag stanna uppe och se. Min nya kontaktperson, Syster M, var också med på mötet. Svårt att ge något omdöme när man inte pratat med henne enskilt, men hon föreföll sympatisk.

Nåväl, jag har intagit årets första semla. Vissa av oss börjar inte med semlor i november ;)

Gissar att jag kommer att vara rätt osynlig i Blogglandia ett tag till.

8 kommentarer:

  1. Jaså det är där du håller hus! Kan tänka mig att det var lätt att bara bli sittande där och läsa ikapp. Har man bara väl börjat så. Vad det gäller vädret så har du inte missat så mycket men lite mera sömn behöver du säkert ha om det inte är så att du kan sova igen den förlorade sömnen vid ett senare tillfälle.
    På återseende!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fastnade hela eftermiddagen idag också :) Men har åtminstone varit utomhus, faktiskt en stråle sol idag!

      Kram!

      Radera
  2. Härligt att höra av dig, i vilket fall som helst!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är alltid lika fint när du hälsar på i bloggosfären! :)

    SvaraRadera
  4. Oj, ja jösses vad man kan fastna. Jag får nya "trådar" och nygamla och gamla att ge mig in i ständigt. Och alltid är det lika sugande och svårt att göra det kort och enkelt. Så man kan gå upp i det.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helst bör det förstås inte gå till överdrift. När jag är uppe i varv kan jag glömma vad som är rimligt. Nu tar jag det lugnare, ska kanske se på Let's Dance ikväll ;)
      Tack detsamma!

      Radera