måndag 29 april 2013

Återkomst

Efter ytterligare en tolvtimmarssömn börjar jag öppna mig som en vitsippa mot solen. Träffade Syster C, en halvtimma räcker, jag orkar inte riktigt mer, men vi enades om att det går rätt bra ändå, även om jag blir trött av mina äventyr. Jag suktade efter knivar under resan, men det har lösts upp som dimma.

Drack en kaffe på sjukhusets fik och sedan kom Mannen och hämtade mig med bilen, det hade börjat regna. Vi har mest slappat, sett på Berättelsen om Pi (gulligt och sentimentalt), lite whisky på det.

Koltrastarna har börjat sjunga för fullt.

3 kommentarer:

  1. Åh, jag älskar kotrastens sång!
    Och DÄR Känner jag mycket äldre...
    Gillade oxå Pi . Vackert på något sätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har ändlöst många koltrastar häromkring. Rena körslaget på kvällarna.
      Skönt ibland med film som inte innehåller någon biljakt.

      Radera