fredag 26 september 2014

Glömt?

Det är praktiskt ibland att ha en leg.psykolog i familjen. Jag ringde honom igår kväll angående mindfulness-övningarna. Meningen är att vi ska köra en enkel övning hemma varje dag tills nästa kurstillfälle, men han gav mig tips på några andra övningar som jag kan testa istället som inte är riktigt så introverta. Det gav mig lite entusiasm tillbaka.

Gick faktiskt på bio igår och lyckades precis hålla mig vaken, fast filmen var inte så hemskt lång (1,5 timmar, annars verkar alla filmer numera vara över 2) vilket ju underlättade. The Salvation, en dansk(!) spaghettiwestern med Mads Mikkelsen och Mikael Persbrandt, samtliga klichéer närvarande men ändå lite underhållande på ett bakvänt sätt, och snyggt foto.

Idag behöver jag dock ta det gräsligt lugnt känner jag. Har den där otäcka stresskänslan i ryggraden att jag har glömt saker, men jag tror faktiskt inte att det är något rent praktiskt jag måste ta itu med annat än att gå ut till återvinningen, och jag brukar vara hyfsat duktig på att skriva upp saker i kalendern, utan det är mer att det snurrat en del i skallen den här veckan.

2 kommentarer:

  1. Bio var längesedan! Jag är jättesugen var faktiskt inne på appen igår kväll för att se över utbudet. Fanns en hel del som föll mig i smaken men om jag känner mig själv så blir det nog ingen bio innan vi åker. Kollade på en hyrfilm igår och den var så grymt bra men jag far så illa av att se slaveri och hur det var. Det handlade om en svartkille med familj och allt ordnat för sig som blev frihetsberövad och levde som slav i 12 år innan han lyckades bli fri igen. Piskrappen känns även så här dagen efter. Fy vad hemskt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg den filmen, oerhört gripande och ruggig! Nyttig påminnelse om verkligheten. Min svägerskas mamma levde som ung svart kvinna i amerikanska södern på 1950-talet, slaveriet var förstås avskaffat men det var mycket hemskt som hände. Dessutom pluggade hon till journalist och gjorde politiska reportage bland alla rednecks, tänk dig vilken tuff brud!

      Jag har faktiskt hunnit gå på bio en gång till, ta i trä! "Tusen bitar", dokumentär om Björn Afzelius. Hade inga speciella förväntningar, den gick på en bra tid bara, men den var riktigt fin, klart värd att se om man gillar människoöden.

      Kram!

      Radera