onsdag 10 september 2014

Drömläge

Vaknade före väckarklockan, vilket jag föredrar, men märkliga drömmar var det. Först surrade jag runt i Riga (tror jag att det var, har aldrig varit där) tillsammans med min ex-man som skulle övertala mig till något odefinierat och vägrade hålla käften, sedan snabbt scenbyte till att min ena son ringde och berättade att han hittat världens bästa recept på hemgjord glass. Förutom vanliga saker som grädde och socker skulle det vara den specialla ingrediensen "marjis", som man bara kunde köpa i kassan på McDonalds om man sa vissa hemliga kodord. :)

Nä, nu är jag duschad och kaffet halvt urdrucket, vampyrcentralen nästa!

4 kommentarer:

  1. Ja, det var skumt. Hoppas att det iaf inte var mardrömmar!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte direkt skräckdrömmar, mer förbryllande.

      Kram!

      Radera
  2. Drömde halva natten om att jag kokade ägg men alla visade sig vara antingen helt flyttande inuti eller helt genomruttna (ägg-gulan var helt grå och krämig... vet faktiskt inte hur ruttna ägg ser ut). Det nästa jag kommer ihåg är att jag hoppade upp ur sängen så fort att det började å snurra i huvudet och att jag kände mig otroligt illamående- antar att jag inte borde ha ätit den där chipspåsen och halv liter med dipp innan jag gick å la mig men jag lär mig aldrig =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inser att jag nog aldrig sett ett ruttet ägg! Det känns konstigt men jag kan verkligen inte påminna mig det.
      Nä, chipspåse före sängdags kanske inte är helt ultimat - eller så får man helt enkelt stå ut med konsekvenserna! :)

      Radera