söndag 7 juni 2009

Rester3

Tio dagar senare (2009-05-08):

Nu har jag återigen en hemlig (ja, jag minns inte vad han heter) beundrare som tittar på mig när jag sover. Eller inte sover, vilket fallet är just nu. Trögdjur är jag, men ingen sovmus. Huvudet vill ägna sig åt The Great Final Battle of Good vs. Evil. Jag är bara hjärtligt trött på skiten. Men för fan, kan inte en sida bara ta över och skapa en välordnad militärdiktatur med var sak på sin plats, istället för detta känslo- och tankekaos.

Ibland kan jag inte skilja på tankar och känslor. När man "bara vet" något, när svaret på en fråga känns i kroppen, vad är det då? Just nu "vet" jag att universums balans i en viss liten mån skulle återställas om jag använde Torkyrullen till något helt annat än den ursprungligen avsetts för. Och det är ju helt jävla pucko. Men "vet" det gör jag, bergsäkert. Jag "vet" också att en påse Gott&Blandat Salt skulle behövas för att harmonisera mina energier (de bruna musselskalen är godast). Jag "vet" att jag är frisk, för om jag verkligen vore galen så skulle jag väl inte veta det.

3 kommentarer:

  1. Tack älskade du för att du delar. Det är STORT ska du veta.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Att veta, känna eller tänka är frågan, vilket är vilket egentligen. Tack för att du ger ut av dig själv.
    Ha en bra vecka och ta hand om dig.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack... det är mest för min egen skull, men jag är glad om någon annan kan få ut något av det.
    Kram på er!

    SvaraRadera