måndag 22 juni 2009

Förtydligande

Eftersom jag de senaste dagarna skrivit rätt utförligt om mina självdestruktiva tankar så vill jag säga att blir det allvarligt, att jag blir suicidal eller så, då kommer jag att söka hjälp. Min läkare bör vara tillbaka från semestern nu och han brukar höra av sig snabbt om jag söker honom. Jag är ingen stor vän av psykakuten men är det kris så kan jag acceptera att ta mig dit. Mannen har läst vad jag skrivit och vet hur läget är, han brukar ställa upp om det behövs.

Jag har ofta haft svårt att be om hjälp förr, men har med tiden lärt mig åtminstone en aning hur man gör.

Det är lite lite bättre idag, inte över men inte lika intensivt. Att skriva om det är mitt säkraste sätt att sortera tankarna på just nu, lättare än att prata om det. Hur det slutar vet jag inte, men jag vill inte att någon ska tro att jag inte har backup irl.

5 kommentarer:

  1. Ja att läsa journaler är spännande....men kan också vara smärtsamt så ha det i åtanke.
    Skönt att läsa att du ber om hjälp om du känner att du behöver. Det pratade vi om på DBT:n idag; att det är MITT ansvar vad jag gör med mitt liv men också MITT ansvar att be om den hjälp jag behöver.
    Själv är jag rätt rädd för att be om hjälp och ännu svårare när det gäller sjukhusets psykakut. Till saken hör att min terra är emot inläggningar och sånt vilket gör det ännu svårare att söka den typen av hjälp, även om jag skulle behöva.
    Så jag tycker verkligen det är starkt av dig att ta det ansvaret. GO GIRL! :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Maria! Framför allt vill jag inte att någon av mina läsare ska känna att de borde göra något, fast de inte kan det när de inte ens vet vad jag heter och var jag bor. Det kan vara en så jobbig situation. Så det måste stå klart att blir det riktigt allvarligt så kan jag få hjälp irl.

    SvaraRadera
  3. vi tvekar inte en sekund på att du
    vet vad du gör ,
    eller att du har folk i din omgivning . men det ät tufft .
    tänk på dig själv nu .
    ett steg i taget .
    så får allt annat komma senare .
    sänder en kram .
    marizza

    SvaraRadera
  4. Tack snälla marizza och en stor kram tillbaka.

    SvaraRadera
  5. Hejhej.
    Hoppas du haft en underbar dag i solen. Du har en award att hämta hos mig.
    Kram

    SvaraRadera