tisdag 8 juli 2014

Hjärnvindlingar

Grillpremiär idag, vi är lite senfärdiga. Gott blev det! Snart blir det fotboll och jordgubbar. Rosenbusken hade fått en massa små oönskade gäster så jag fick spraya såpvatten, hoppas det hjälper.

Googlade lite åt Mannen angående en guru i Latinamerika. Sånt går jag igång på. Älskar att leta, snabbläsa sidor, bedöma, göra kopplingar. Tyvärr vrider det också upp termostaten i huvudet några grader för högt och jag har svårt att kyla ner mig, inte ens den bokstavliga kalla duschen får tankarna att sakta ner. Saker som inte egentligen berör mig blir viktiga, måste redas ut, om inte annat så med oändliga interna diskussioner med mig själv. Det tröttar.

Men annars har det varit en rätt okej dag. Promenerade ner på stan för att beställa en tid för linskontroll. Scannade av lite reabutiker men känner verkligen inget behov av att handla. Utbytte trevliga ord med värvarna på gågatan, även om de säkert mycket hellre sett att jag nappat på deras erbjudanden. Åskan uteblev. Jag ska försöka vila huvudet nu med fotboll och jordgubbar.

2 kommentarer:

  1. Sen grillpremiär mon diö..... bättre sent än aldrig och gott äre! Huvudet det huvudet..... voj voj.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev ju en heltokig fotbollsmatch och jag kom inte i säng förrän efter ett. Huvudet har fortsatt snurra idag... Men nu ska det bli ordning igen!

      Kram!

      Radera