söndag 4 januari 2009

Dygnsinställning

Med en lättnadens suck konstaterar jag att den värsta ångesten släppte framåt 7. Den här gången också. Tidiga morgnar är piss, utom om jag är riktigt uppåt, då är de bäst. Lustigt. Har ändå sällan behövt tampas med ångestdito de senaste månaderna, eftersom jag oftast sover föredömligt, i säng före midnatt och vaknar pigg vid 7-8. Och det utan sömnpiller. Har väl sällan sovit så regelbundet. Det blir tydligt kopplingen sömn-mående.

Dagen är ett oskrivet blad. Jag borde göra något kreativt. Eller nåt.

Jag är så himla lättroad ibland: Prescription drug or metal band

5 kommentarer:

  1. Skönt att ångesten släppte.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att du sover så bra och regelbundet, det är ett måste för att man ska känna sig nöjd och pigg. Just sömnen är mitt besvär, just nu har jag nästan vänt på dygnet så det måste justeras. Sen när jag tex. ska arbetsträna så kan jag knappast sova alls,travar runt i vargtimmen och våndas. Får kanske skaffa sömnisar.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tror du har smittat mig med ditt ickeskrivande-ryck för jag har fått samma syndrom, finns det nåt botemedel??? :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Skönt att SOVA vettigt i alla fall! kramar

    SvaraRadera
  5. Haha, och så sov jag 11 timmar inatt, vilket är klart för mycket! blir groggy ju. Där får jag för att jag skröt om sovvanorna.

    Jag har haft en massa perioder av sömnlöshet förr, för att jag inte hunnit sova eller inte kunnat, eller tagit mediciner som gjort mig sömnlös. Så jag känner med er som lider av detta...

    Maria - man får skita i huruvida man skriver eller inte, så kommer det tillbaka - eller inte. ;-)

    SvaraRadera