fredag 23 januari 2015

Stamhaket

Ibland kan jag tänka att det är bra att vårdpersonalen har oss gamla härdade patienter, de kan glömma och göra fel, men vi reder ut det. ;) Skulle ha fått en provremiss för leverprover, men det dök aldrig upp någon. Så jag ringde runt lite och fixade en ny. Nästan alltid när jag ringer mottagningen och säger mitt namn så får jag ett välkomnande "nämen hej S", medan jag frenetiskt försöker komma ihåg vilken sköterska detta kan vara. Jag vet inte riktigt om man ska betrakta sig själv som en VIP-kund eller en gammal nedsutten gungstol, men ganska hemmastadd är jag.

Träffade en vän och pratade väldigt länge i onsdags. Det sitter i, jag slocknade tidigt igår. Vill bara slöa idag. Så nu skriver jag inte mer här.

2 kommentarer:

  1. Jag blev lite smågalen för ett tag sedan då jag ringde till vårdcentralen för att få lite mera värktabletter och så lite piller mot halsbränna. När jag väl kom till apoteket så fanns bara recept på värktabletterna, fredag eftermiddag så det fanns liksom inget annat att göra. Ringde dit igen på måndagen och påpekade att de missat den andra tabletten men det var inga problem det skulle fixa sig. Tre till fem arbetsdagar skulle det ta och jag vill inte ta tabletterna utan den andra sorten mot halsbränna och det har jag sagt till dem förut. Så jag kände mig mer som bara ett namn och inte en fysiks person som var beroende av deras hjälp. GRRRR.......

    Önskar dig en bra söndag !

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, sånt är högst irriterande! Jag har klarat mig ganska bra, det enda jag får från vårdcentralen är levaxin, och jag brukar be om nytt recept i god tid via mina vårdkonktakter. På psyk är de tillmötesgående - kanske vill de bara slippa att jag stolpar in där i ett psykbryt! ;)

      Tack, kommer ta det lugnt imorgon också.

      Kram!

      Radera